Alla längtar alltid någon annanstans.

Jaa, iallafall jag. Har fastnat för en låt jag hörde på P3 imorses, lyssnar alltid på P3 på vägen till jobbet, Pihlis och Moneybrother med samma namn som rubriken på detta inlägg.

Idag har jag verkligen längtat bort. Idag har jag ångrat att jag någonsin blev sjuksköterska, att jag valde att jobba med människor. Idag kände jag mig inte som en duktig och vänlig sjuksköterska. Idag var jag ett argsint och människo-ovänligt "thing". Allt för att EN patient retar gallfeber på en, tjatar om att man inte duger, att man bara sitter och latar sig. Idag var inte en dag jag kunde ta det. Jag hoppas att imorgon är en annan dag. Jag hoppas att jag vaknar någon annanstans "där gräset växer grönare än här".

Tack och lov för fina arbetskamrater och för att övriga patienter var ganska lugna och typ snälla idag. Igår kväll fick jag ju nästan stryk, "jag ska slå dig i hjärtat!!!!", tur att man lärt sig att backa så det inte blir fullträffar patienterna får in...I love my job, men ibland vet jag fan inte hur jag tänker. Ska jag tåla smädesord och slag dag ut och dag in..resten av mitt liv? Jaa, de e klart jag ska. Dock inte med människor med bipolär sjukdom eller personlighetsstörningar..om jag fick välja.. ;)

Jaa..det är torsdag och imorgon är det fredag...en helt annan dag än idag. Känns redan bättre, förut fick jag ett mumintroll av kombon med så lite ljus i mörkret finns det allt.

Usch. Ibland undrar man, om man egentligen nånsin slutar sakna eller längta..efter saker.

Jaa..tror jag får sussa snart..e som sagt skadligt trött. Hoppas jag är en bättre människa imorgon.

*hoppas hoppas hoppas*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0