People always leave.

Gårdagens pärs fortsatte. Mamma ringde, min morbror Kaj i Finland har dött. Har träffat han väldigt lite eftersom han bor en bit bort, men ändå. Vi var mycket i Finland när vi var små. Kaj såg ut som ett troll, hade besvär med alkohol, en fru som var överviktig och ganska elak mot honom. I slutet hade han blivit dement. Det var nog skönt att han fick gå vidare nu. Tror han hittat sig en kolonilott i himlen, om himlen finns..Han fick inte ha kvar sin kolonilott på landet för frugan och sonen. Han älskade den kolonilotten.

Vila i frid, Kaj.

Det var en jobbig måndag.
Grinade på jobbet, pratade med chefen. Idag ska jag ringa och säga om jag vill bli flyttad ett tag eller inte. Jag borde ju klara av en patient? Känner mig så jävla dum, men jag fixar verkligen inte henne. Jag har träffat många värre, som hotar, slåss, pissar och skiter på golvet...Det klarar jag hur bra som helst...men hon....näe...blir trött bara jag tänker på de. Suck.

Jag som såg framemot helgen så, ska all energi gå till det här?
NEJ! Det är fan inte okej! (som vi brukar säga)
Det löser sig, på fredag ska det bli kul och lördag likaså!


Om himlen finns är jag förlorad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0