Vad är väl en söndag med hjärtan..

Idag är det alla hjärtans dag. Jaha? Jag tänker inte gråta över spilld mjölk eller något sådant, turligt nog jobbar jag ikväll så jag behöver liksom inte va hemma och tänka att jag är så ensam och lyssna på smäktande kärleksballader och fundera på om man ska säga nåt till den där Nöten eller bara anta att han är på en dejt och blir lycklig och gifter sig i veckan som kommer.

Jag behöver inte göra det. Det tackar vi för. Men jag önskar att idag hade varit i ett annat läge, om några år eller så. Ingen dag är som den här dagen på att kleta in i facet på en att man är ensamstående. Kvittar hur mycket kontakt man än kan tänkas ha med människor, eller ens om Nöten hördes av. Jag skulle fortfarande va ensam.

Lonely hearts day borde det heta egentligen.

Men ikväll på jobbet ska jag tänka på vännerna jag har, familjen och det som gör livet till livet. Orka vara bitter mer än de meningar jag redan skrivit av mig.

Kärlek och lycka är välförtjänt av de som har den antar jag, hoppas folk tar vara på den varje dag bara och inte en dag som denna. Det är ju egentligen bara ett jippo att tjäna pengar på.

Nej, en dusch ska jag ta mig och sen ska jag äta frukost- helt kärlekslöst men med glädje.

Puss!

Kommentarer
Postat av: josefin

Tack snälla P för en himla fin kommentar och peppning!

Jag har varit till ungdomsmottagningen och kollat och jag hade väldigt mycket svamp. Fick en kapsel att svälja och lactal. Använder inte string, har slutat raka mig och tänker fortsätta med det och bara ansa istället, är just nu avhållsam tills det går över och försöker "lufta" så ofta som möjligt. Ska också köpa nova tto som jag hört är bra. Tacktacktack för fin peppning, kämpar just nu med att känna att det går över istället för att bara känna att det är helt hopplöst.

2010-02-18 @ 09:53:45
URL: http://shadowsofechoes.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0