Tveksamt.

Fick en vänförfrågan häromveckan från en liten tös som undrade om jag var den jag är. Om mina föräldrar och bröder var de som de är och.....om jag hade en storasyster som heter Bla-Bla. Jaa..jag är ju den personen, förutom den sista delen där. Jag vet inte om någon syster, förutom den kvinna jag kallar Syrran. Hon som jag bott ihop med och kan mig och vet det mesta om mig.

Blodsband betyder inte så mycket.

Jo, visst har jag vetat att hon fanns och visst har jag tänkt mycket på henne och varför hon inte ville ha kontakt med mig...men det var mer förr. När jag var liten. När jag var liten och önskade att de där storebröderna inte var storebröder utan systrar.

Jag accepterade iallafall vänförfrågan från den lilla flickan som sa att hon var min systerdotter, efter noga övervägande. Nu en vecka senare, kommer vänförfrågan från den lilla flickans mamma, hon som ska vara min (halv)storasyster.

Och jag vet inte. Jag vet inte om jag vill öppna upp mitt liv för den här okända människan. Hon som ringde en gång när jag var 6år gammal och lovade att höra av sig igen. Nu är jag 25 och det känns som att det kanske är 19 år försent.

Jag vet inte.


För övrigt ikväll kan jag säga att jag inte gillar vinnaren i Melodifestivalen och jag tog bladet från munnen (skrivhanden) igår och skrev till Nöten. Felt nice. Inget konstigt alls faktiskt.



I have to think about this a little more..


Kommentarer
Postat av: Jenni



Vad skrev du till nöten? :) Gör det mindre ont nu?

2010-03-14 @ 23:22:51
URL: http://idontdolove.blogspot.com/
Postat av: Jenni

Sv: Ja det är konstigt hur relationer kan förändras sådär, från att vara varandras allt till att knappt känna igen varann. Underligt. Vad skönt att det känns bättre för dig med allt :) Och jaa...jag är färdig sjuksköterska till sommaren om jag inte gör bort mig nu rejält det sista här :) vågar inte riktigt ta ut glädjen i förskott hehe och sen blir det Norge..länge. Blir borta väldigt länge och det känns lite bittersweet..men skönt att komma iväg, komma bort. Då blir det skönt att komma hem sedan.

Önskar Dig en fin början på veckan!

2010-03-15 @ 08:27:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0