Borstar av mig dammet

Och kommer igen!

Så många som stöttar mig och hjälper mig i det här. Det är så fint.

Jag har Syrran på andra sidan skärmen, jag har mina föräldrar och syskon och jag har ett helt gäng bakom mig. Det är fint. Det läker mig.

Idag har chefen ringt angående att de ringt på mig från intervjustället, hon var glad för min skull men påpekade att jag ska tänka på attityden i framtiden- då talade jag om att jag faktiskt tagit upp detta med vårdförbundet och att det inte var okej att säga som hon gjorde och grunda lönen på attityd. Då hade hon ju helt plötsligt fler kriterier, det hade inte vart läge att ta upp dem i tisdags då?

Vi ska sitta ner nästa vecka och gå igenom detta, och jag har begärt att få det skriftligt. Sedan är det upp till vårdförbundet att gå igenom om det gått rätt till. Hursomhaver, lönen kanske inte ändras ett skit men hon ska veta att man inte lägger fram saker på det okonstruktiva sättet som hon gjorde.

Och jobbet som kan bli mitt- jaa, de vill ju ha mig snabbare där än jag kan ge dem. Jag behöver tid för lägenhetsletande om inte annat. Sen har jag ju sökt flera andra bland annat drömjobbet. Dit ringde jag idag för att se hur det går med rekryteringen- och de ska höra av sig i eftermiddag eller imorgon. Det andra jobbet fick jag ytterligare en tidsfrist på, måndag har jag på mig att komma fram till något eller det är väl mer de som har något att komma fram till- jag har sagt att det är tre månader som gäller, så är det.

Håll tummarna för mig därute!


Låt aldrig någon trampa på dig, du är värd bättre än att behandlas som en dörrmatta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0