Lugnet.

Ja, jag känner mig lugn och ganska sansad. Avdelningsflytten idag var jobbig, men skönt att vi ska få komma igång på en fräsch avdelning. Tänka sig. Nytt, nästan överallt...

Å en sak till...Patienten som jag bara inte står ut med, hon vart flyttad i fredags redan. Visserligen så har det vart bättre de senaste veckorna, men ändå...Det är sååååå skönt. Bättre för henne med, slipper hon fråga mig varje dag om jag förlåtit henne innerst inne.

Det regnar därutanför nu, där ute i mörkret. Det är så mysigt med regn, speciellt när man sitter inne och bara lyssnar och tittar ut på det.

Jaa, ikväll har jag pratat me mina älsklingstroll, över msn och facebook. Jag är verkligen lyckligt lottad på vänskapsfronten, ibland måste man påminna sig själv om det. Varför är det så?

Har även pratat lite med Nöten om inget alls och litegrann..Jaa, undrar om jag sitter här vid 65 och fortfarande funderar och strular bort och fram...Well, gör jag det så har jag iallafall de underbaraste människorna jag får älta hos.

Nää, jag får nog göra som min kära Kombo sa; lägga mig och drömma om tomtar och troll och alla de andra sakerna som gör oss lyckliga. Sen har jag två dagar av ledighet att ta vara på, då ska jag försöka städa upp det yttre iaf..Det inre är ju ganska lugnt för tillfället iallafall.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0