Men du kan va onödig!!!

Crappers vilken jäkla eftermiddag det vart på jobbet. Hade kontakt med en snubbe i socialpsykiatrin angående en patient som skulle hem idag. Snubben var helt rabiat och fick det att låta som att det var jag som skrivit in patienten, och jag påstod saker som inte var sanna. Han var alltså helt sjukt sur. Har aldrig upplevt honom sådan innan men nu jäklar kommer jag aldrig förknippa honom som annat än ett pucko. Han vet mycket väl att vi inte har att göra med vem som läggs in eller inte. Är väl för fasen inte vårt fel att patienten sökte.

Sen iallafall vägrade patienten gå hem, fast det var den som ville hem från början. Suck.

Språkförbistringar är också en grej som gör det hela lite svårare. Jag vet att svenska är svårt och nu kommer jag säkert låta helt inte PK men man kan ju faktiskt satsa på att lära sig språket om man bott här i mer än två år och vet att man kommer bli kvar.

Usch. Jag är så trött idag. Va inte alls ett bra slut på dagen att lämna helt oklart allting, en mamma som ville träffa doktorn som verkligen inte ska träffa doktorn för hon strular bara till det för patienten hela tiden och förstår inte ett dugg vad man säger. Suck.

Hoppas på en skön ledig dag imorgon. Lönedag med pyttelite i lönekuvertet efter två karensdagar och massa sjukdagar. Blä.

Har en inre mental lista på gång med plus och minus just nu för mitt jobb. Söker jag inte nytt snart finns risken att man får höra om massakern på psyket snart. Och det är trots allt psyk jag vill jobba inom, bara inte där jag är nu...längre.

Ciao.

Kommentarer
Postat av: Fröken Bovary

Den här leken kan jag.. då säger man sen:

Din mamma kan vara onödig?!

2010-04-27 @ 13:26:03
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bovary
Postat av: P

Hahaha!

Man kan säga precis vad man vill, det är det som är så bra! :)

Dock blir folk snabbt trötta på en och säger att "du är faktiskt 25 nu", mycket märkligt.

2010-04-27 @ 17:47:30
URL: http://justmylifeandbadluck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0