Hjärtat är en ömtålig grej..

Häromnatten var jag med om något som jag hoppas jag aldrig behöver vara med om igen. En resa på liv och död med en ambulans som körde fortare än jag någonsin varit med om, men ändå var det en resa som kändes som hundra år.

Tårar som rann ner för kinderna och ett hjärta i nöd.

Min pappa fick en hjärtinfarkt häromnatten.

Det gick bra, men orden är så svåra att uttala. Tänk om..

Min pappa har förstått att det inte blir något rökande mer nu, min mamma håller också på att sluta.
Det brinner en liten låga av oro inuti mig än, men mest är jag bara så lycklig att jag inte förlorade min pappa den 5 augusti 2010. Jag hoppas att det finns många år kvar för både han och mamma.

Huset känns inte lika viktigt längre.

Jag är 25år och båda mina föräldrar lever, inte alla som har det.

Men det är en konstig känsla att se sin pappa i den situationen, så liten han såg ut när han kom från röntgen och skickade hem mig, min ene bror och hans fästmö. Så trött han var och hjälplös.

Och mamma som gick därhemma och städade i panik över vad som kunde ske.

Hjärtat är verkligen en ömtålig grej, var rädd om det

Men nu känns det bättre för oss alla, han har piggat på sig och är fortfarande under bevakning och fortsätter allt som det ska får han komma hem på söndag. Då behöver vi bara se till att han inte börjar med allt som ska göras på en gång, utan tar lite i taget.

Älskade fina pappa, vad skulle vi ta oss till utan honom?

Jag är så glad att jag slapp få reda på den frågan nu, och jag hoppas att det dröjer länge än.




Kommentarer
Postat av: Ammi

Vet hur det känns.. Har varit med om båda känslorna :( Krama om pappan, jag önskar jag hade gjort det mer...

2010-08-11 @ 18:43:08
URL: http://Ammizen.blogspot.com
Postat av: P

Usch ja, det där kan man nog aldrig bereda eller värja sig mot.

Ska krama om far min, han är inte mycket för å kramas men ger han en mental kram varje dag.

Ha det fint! :)

2010-08-11 @ 23:00:09
URL: http://justmylifeandbadluck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0