Min stund på jorden.

Jag har överlevt 25årsdagen, jag har inte ätit tårta och inte fått några paket. Men jag är glad ändå, tårtan får jag ordna med när jag mår bättre och paket fick jag ju i förskott förra veckan.

Idag har jag fått massor med födelsedagshälsningar främst via fejjan, eftersom det tydligen är enda sättet folk kommer ihåg på numera (nästan), men också via telefonsamtal och sms. Och ja..jag får erkänna att jag hade fel och hade taket inte vart så långt upp så hade jag ritat ett kryss där, Nöten messade faktiskt ett fint litet meddelande som gratulation. Jag är fortfarande sur, men längst därinne så skuttar någon runt lite glatt och hurrar över att jag hade fel igen.

Idag skrev den där systerdottern med...hon kallade mig moster...Ja, då kunde jag ju inte skita i den där vänförfrågan från hon som är min storasysterhalva. Så nu har jag tydligen kontakt med henne...eller? Hon vill redan adda mig som syster på hennes sida. Hold your horses woman liksom..

Jaa...annars saknar jag min Syrra och T-Boo skarpt, sommaren kunde inte komma snabbare. Peace and Love ska bli legendariskt, visor kommer skrivas om oss där vi som hjältar kommer ta oss fram på festivalen..Ja okej kanske inte riktigt så men..Jag längtar.

Morgondagen? Som idag, fast en tid till vårdcentralen ska fixas. Nu har det liksom gått en vecka med nysningar och hosta och slem och...ja, allt äckligt som kan tänkas. Jag vill tillbaka till jobbet och det känns inte okej att komma till sjukhuset såhär..Nä, så vi får se om det finns nåt att göra åt. Annars måste sjukintyg fixas med, för även om man är sjuk så måste någon intyga att man är det efter 7 dagar.

Jag älskar att vara vuxen.

25 år alltså. Helt otroligt. Känner mig som 20 än.



"Ta vara på ditt liv för nu är det din stund på jorden"


Kommentarer
Postat av: Jenni

Då får jag passa på att gratulera :) 25 huvva. Den dagen närmar sig med storsteg här oxå. Lite sådär bitter-sweet.När man tittar tillbaka och inser att man inte ens har gjort hälften av allt man velat.

Kan hålla med om det där med din "syster", lite väl snabba ryck! Krya på dig nu!!! I massor :)

2010-03-31 @ 10:41:05
URL: http://idontdolove.blogspot.com/
Postat av: helena

Läser din blogg dagligen men är lite dålig med att lämna kommentarer så därför vill jag bara säga hej :)

2010-03-31 @ 10:47:31
URL: http://pompinella.blogg.se/
Postat av: Fröken Bovary

(kolla så du inte har pussjukan som vi andra och man är i proncip 20 tills man blir 32 har jag förstått)

2010-03-31 @ 11:50:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bovary
Postat av: Jenni

fick faktiskt pussas lite igår oxå ;)

2010-03-31 @ 21:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0