Vad jag bryr mig om nu

är att se din blick så sårad, när alla löften klingar falskt


Ännu en dag där jag inte fick så mycket gjort efter jobbet. Gick en utbildning idag, ska gå imorgon igen. Den handlar om ICF och än så länge förstår jag inte riktigt vad det ska röra mitt jobb. Det de talade mest om kopplades till sjukskrivning, och jag är inte ansvarig för sjukskrivningar- men min lilla inre röst säger att det kanske är så att vi ska bli det också...Snart behövs det inte några läkare tror jag. Sjuksköterskorna gör ju ändå det mesta jobbet liksom.

Doktorn är ju mer som en apotekare.

Nää, nu överdrev jag men...jallafall.

Jag ville egentligen skriva nåt vettigt, men jag tappade orden. Känns som att jag har orden därinne, men så fort jag ska till att skriva gömmer de sig. Det stör mig. Det stör mig nåt enormt.

Men, imorgon är ju en annan dag iallafall.


Visst känns det fint att va vid liv, en dag till

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0