Man får inte ha attityd..

Fick reda på min lönehöjning idag. Med orden:

Du är en av de som fått sämst höjning på grund av din attityd

Okej? Men att jag är bra på mitt jobb då, omtyckt av personal och patienter? Vart finns det i ekvationen?

300 kronor fick jag. Medans en annan får 1200 kronor...jag hade vart nöjd med 500.

It sucks.

Bara vetskapen att herr Buttlick förmodligen ligger i högre lön gör mig så jävla lack. Han gör misstag och är inte omtyckt av någon...förutom chefen då...hon får ju sin röv slickad varje gång hon ser han. Nää, tack och lov att jag är på väg bort. Kommer inte ställa upp på några extrapass eller något nu, glöm det.

21400 efter två år som sjuksköterska, grattis.


Kommentarer
Postat av: Jenni

Auch it sucks bad!!!

2010-09-15 @ 19:14:54
Postat av: P

It sucks worse than bad.



Men har kollat upp med arbetskamraterna och än så länge är det ingen som förstår vad hon menar...



Vart har du tagit vägen nu igen förresten?

2010-09-15 @ 21:27:13
URL: http://justmylifeandbadluck.blogg.se/
Postat av: Jenni

Sånt är verkligen så sjukt onödigt av chefen att slänga ur sig om h*n inte kan motivera det. gah



Neh finns inget att skriva...skriver..suddar..skriver om...skriver nytt...blir irriterad och stängde av skiten morr Men du finns på min FB nu :) Så vi kan skrivas där oxå!



Och tycker du ska välja att ta chefens ord positivt!Attityd..kanon juh! Ingen som kan komma och klampa över dig hur som helst :) Come on girl u r better than that!

2010-09-16 @ 11:03:17
Postat av: P

Självklart!

Hoppas du hittar orden igen dock :)

Men fejjan here we come!



Joo, hon ringde förut för å berätta att de ringt om referenser på mig- å hon var så glad för min skull men tänk nu på attityden i framtiden...å då så berättade jag att jag faktiskt tagit upp detta med vf och att jag tycker det är orättvist att grunda min lön enbart på attityd.

"Men så är det ju inte, det finns ju fler kriterier"

Då vill jag ha dem skriftligt sa jag och du kunde sagt det i tisdags...

Så nu ska vi sitta ner i nästa vecka...

Oops.

2010-09-16 @ 12:17:12
URL: http://justmylifeandbadluck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0