Jag får liksom ingen ordning på mitt liv.

Den rubriken har jag snott från Lasse..min gamle gode vän Lasse. Winnerbäck alltså..känner han väldigt väl..eller så känner han mig. Ofta verkar det som att han skrivit direkt ur mitt känsloliv..bara snott rakt av..Det har han gemensamt med Håkan. Underbara Håkan.

Strax efter att jag hade skrivit mitt inlägg idag (och fällt några taffliga tårar) så kollade jag in hans hemsida, vilket jag inte gjort på jääääättelänge. Där stod det! DET som räddade mig ett tag framöver, det som fick mig att tänka lite lyckligare tankar: Håkan spelar på liseberg den 18/9 och jag har ledig helg då! Genast tänkte jag att jag måste få med dem jag älskar, mina fina flickor..för även om de inte älskar Håkan så älskar de förhoppningsvis mig och vill göra Götet med mig efter konserten. I sure hope we can make it somehow.

Hursomhaver, back to Lasse.
Låten jag snott min rubrik från, är Lasses nya låt (singel) kallas det visst. Jag hörde den när jag travade de sista 500 metrarna till jobbet. Jisses. Vilken låt. Damn.

"Jag får liksom ingen ordning på mitt liv
 det kan va så förfärligt det kan va så bra
om nätterna har jag förskingrat så mycket förstånd
det kanske var pundigt det kanske var bra"

Bara refrängen. Så mycket jag. Nattetid har jag aldrig haft något förstånd. Hade jag haft det hade det inte dragit ut till två år..och lite till. Så är det. Jag är jag, ingen annan. Gör jag något kan jag lika gärna göra det helhjärtat, även om jag riskerar att stå med gråten i halsen i slutändan. Jag tyckte verkligen om honom, det gör jag än. Den lille nöten kommer alltid va en stor del av min tid här i Ingenstans. Jag får acceptera det helt enkelt. Går snabbare att gå vidare då antar jag.

Nej, slut med funderingar kring de. Nu är det dax för lite sömn. Jobb imorrn bitti igen. På med ett leende och ta emot både hårda och vänliga ord. Sen är det helg.

"Inga kan ta fel på varandra som vi"




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0