Att glida isär.

Jag tror inte på det uttrycket. Att man glider isär, att man slutar prata för att man har glidit isär. Man glider isär för att man slutar prata, isärglidande är inget som bara händer av sig självt. Man får det att hända, man väljer att låta det ske.

Inatt hade Nöten skrivit till mig på mailen. Han ville säga hej, han visste inte om han borde eller om jag ville det. Därför hade han varit passiv, han bad om ursäkt för att han hörde av sig och för att han inte gjort det. Och det kändes bra. Jag svarade och sa det jag ville....att det känts konstigt eftersom vi inte varit osams eller nåt.

Då kläcker han att vi glidit isär...och jag köper det inte! Jag köper inte att vi bara glidit isär och jag köper inte att han säger att det hade känt ovärdigt att avsluta som osams, det här är för min del ett mycket värre sätt att avsluta på. Avslutar man något, även om det så är ingenting, då säger man fan i mig hejdå och sätter punkt för eländet. Jag blir så trött. Trött på att höra ursäkter om varför vi beter oss som vi gör. Trött på tårar som faller men han inte vet om. Trött på att vara arg och ledsen på samma gång. Trött.

Varför säga hej överhuvudtaget?
Jag fattar inte.

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

har fastnat i din blogg en stund och tycker att du skriver jäkligt bra!

2009-12-15 @ 21:18:47
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: P

Tack! Alltid kul att höra, vet inte om jag lyckade kommentera tillbaka på din blogg. Riktigt inspirerande och roligt att läsa, titta :).

2009-12-16 @ 19:49:40
URL: http://justmylifeandbadluck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0