Utstädad och bortlämnad.

Idag städade vi ur lägenheten. För sista gången uppehöll vi oss inom lägenhetens alla väggar, vår svarta tavla och vårt fina träd på väggen. Sista gången.

Idag lämnade vi tillbaka våra nycklar. De tillhör inte oss längre, låset är inte vårt att öppna. Tårarna och skratten bakom den blå dörren kommer inte gråtas, skrattas av oss mera. 

Idag kramade jag Syrran och grät, inte för att vi aldrig ses igen men för att vi delat så mycket bakom den där dörren i den där staden. Jag kommer sakna det. 

Those days were the best days of my life

Idag har jag sedan avskedet brustit i mina rutiner och gråtit mer än på länge. De måste väl få rinna av sig kanske. 

Idag är det 1e mars 2010, idag är jag officiellt inte längre boende bakom den blå dörren i Ingenstans. 

Idag är en helt annan dag än den dag som var igår.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0