Don't waste my time...

Jag slösar min tid alldeles förträffligt bra själv. Det behöver jag då rakt inte hjälp av tingsrätten med. Här har man gått och nervat och suckat och stånkat och önskat att det vore över. Så får man inte ens vittna!

-Omständigheter har gjort att vi inte behöver höra dig idag, sa domaren eller han mittsnubben
Där stod jag som ett fån, redo att smila upp mig för kamera och allt som stod på plats (eller ja, nervös och lite sådär pirrig som man blir inför att hålla föredrag)
-Hade du någon resekostnad?
-Nej, sa jag högt och tydligt utan ett uns av sårad stolthet.

Klart det var en lättnad att slippa vittna, men samtidigt så kändes det för jäkligt. För enligt kallelsen så var jag tvungen att infinna mig, enda giltiga orsak att inte komma skulle vara i princip döden eller att jag låg på dödsbädden. Hade jag inte kommit hade jag fått böta 2000 rara kronor eller fått den stora äran att blivit hämtad med polis. Tänk om jag hade haft resan inplanerad den här veckan, damn va pissed jag hade blivit om jag blivit dissad i rätten då.

Nu erkände ju han allt som jag hade sagt så då behövde de inte höra det...men...asså...juste att de slösade min tid, de kunde ju frågat hur jag mådde eller nåt istället då... (skämtar typ)

Jaja, å så efter jobbet idag nudå. Vi kom ju tillbaka rätt tidigt så, man jobbade ju hårt. Då kommer värsta gubben (sköterska på en annan avdelning) på cykel och klagar på min parkering!

-Nu har du som har den minsta bilen på hela parkeringen tagit upp två platser två dagar i rad.
-Nä, de har jag inte. Dessutom var det den som stod här imorses fel.
Varför sa jag inte bara att jag var inom rutan, för det var jag? Eller varför frågade jag inte varför han måste klaga som a) cyklar b) parkeringen var i princip tom, what was it to him?

Jaja...livet på en pinne.

Kvällen har vart fin. Fröken Skåne var här och fikade. Det var varmt ute ikväll och imorgon är det min sista dag innan leeeeedigt och imorrn kväll ska jag gå på LARM med min kusin och kanske råka träffa nya människor.

Spännande nästan jämt.

Sen undrar jag över varför Nöten smsar såfort han jobbar på sjukhuset där långt bort men ändå verkar helt konstig när han inte jobbar...

Och så undrar jag vad jag ska ha på mig imorrn och hur jag ska hinna från punkt A till punkt... D på kort tid imorrn.

Oj..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0